تبلیغات

ترکیبات نوشیدنی های مصرفی

نویسنده: soheil در يكشنبه، 16 آذر ماه، 1393

کربوهیدرات در یک نوشیدنی ورزشی، عاملی است جهت تنظیم قند خون و به عنوان منبع تولید انرژی سریع در عضلات به مصرف می‌رسد. علاوه بر آن که دریافت کربوهیدرات، موجب صرفه‌جویی در گلیکوژن عضلات می‌گردد. نتایج مطالعات متعدد گواه آن است که تخلیه‌ی گلیکوژنی عضلات با احساس خستگی در فرد مرتبط است.

قله نرو با ارنفاع 3810 متر ( نیزوار ) یا (نزوا )

نویسنده: soheil در چهارشنبه، 14 آبان ماه، 1393

بررسی توپوگرافی قله : قله نرو ذوزنقه ای بزرگ با برآمدگی هایی است که هر یک به نوبه خود دارای ارتفاع نسبتاً قابل ملاحظه ای هستند و در حد فاصل روستاهای ییلاقی خوریه تا آساران بر روی خط الرأس کشیده شده اند. قله از سمت دامنه های جنوبی به دره خوریه، از سمت شمال به دره هیکو، از سمت غرب به قلل نیزوا یا نروا و از سمت شرق به کوه 3046 متری اِوار متصل می باشد.

گرم نمودن کیسه خواب

نویسنده: soheil در يكشنبه، 11 آبان ماه، 1393

یکی از روشهای موثر گرم کردن کیسه خواب استفاده از بطری آب گرم است. به این صورت که ابتدا آب را بوسیله گاز پیک نیک و یا آتش به نقطه جوش برسانید و سپس مقداری از آب را بر روی سطح خارجی بطری پلاستیکی خالی بریزید. این کار باعث خواهد شد، بطری هنگام پر کردن آب جوش فرم اولیه خود را از دست ندهد.

قله های سهند 3600 متر و جام 3650 متر

نویسنده: soheil در شنبه، 10 آبان ماه، 1393

 

بررسی توپوگرافی: قلل منفرد سهند و جام به صورت ذوزنقه ای جدا از سایر ارتفاعات این منطقه در منتهی الیه جنوبی این کوهستان و از طریق شمال به وسیله دشت بایندر به قله سلطان متصل می گردند.

 

تغذیه ورزشهای زمستانی

نویسنده: soheil در جمعه، 9 آبان ماه، 1393

کوه نوردی در زمستان از تفریحات لذت بخش و بسیارمؤثر درارتقاء سلامتی بدن است . از عوامل مهم و مؤثر در موفقیت ورزشکاران تغذیه آنان می باشد.

ظرفیت ورزشکار برای انجام هرچه بهترورزش ها بادریافت انرژی، مایعات و نوترنیت های کافی ، بالا می رود.

مطمئناً در ذهن ورزشکار این سؤالها مطرح می شود که چه میزان غذا باید بخورد ؟ نیاز مایعات بدن او چقدر است؟ چه میزان پروتئین و ویتامین نیاز دارد ؟

اکسپدیشن و مشکلات چشمی کوهنوردها

نویسنده: soheil در پنجشنبه، 8 آبان ماه، 1393

 

از دست دادن بینایی در محیط خارج شهری به طور بالقوه خطرناک است. اولا ممکن است علامت هشدار دهنده ای از یک مشکل جدی و سیستمیک باشد و در مرحله دوم بیمار ممکن است استقلال عملکرد و توانایی خود را در پاسخگویی به عوامل خطر از دست بدهد.

گره طناب شماره 19 Girth Hitch - Strap Hitch

نویسنده: soheil در دوشنبه، 5 آبان ماه، 1393

 

برای این سری گره طناب شماره 19 Girth Hitch - Strap Hitch تهیه گردیده است.

قله مهرچال،با ارتفاع 3921 متر

نویسنده: soheil در يكشنبه، 4 آبان ماه، 1393

بررسی توپوگرافی قله : مهرچال مرتفع ترین قله رشته کوه لواسانات است. این قله از سمت شمال به قله پیرزن کلوم و از سمت شرق به قلل آتشکوه و ریزان متصل میباشد. جناح شمال شرقی قله دشت لار است و دامنه های جنوبی آن توسط دیواره های بلنی به دشت راحت آباد و کُندبالا می رسد.

ماهواره جیبی

نویسنده: soheil در شنبه، 3 آبان ماه، 1393

به گزارش فارس به نقل از الكترونيستا، اين دستگاه كوچك كه به صورت تاشو و به اندازه تلفن‌هاي همراه ساخته شده است، در گرما و سرماي شديد مقاومت مي‌كند و كارايي خود را از دست نمي‌دهد

برنامه تمرینی بارفیکس(مناسب سنگنوردان)

نویسنده: soheil در پنجشنبه، 1 آبان ماه، 1393

مساله مهمی که در این قسمت وجود دارد این است که قبل از عملیات بارفیکس حتماٌ باید بدن را آماده کنید .برای این کار 5 دقیقه جهت گرم کردن بدن و 10 دقیقه هم جهت انجام حرکات کششی بر روی عضلات بالا تنه خود وقت بگذارید . گرم کردن موثر شما را از گزند آسیبها دور نگه می دارد .

آموزش برپایی چادر

نویسنده: soheil در سه شنبه، 29 مهر ماه، 1393

مهمترین عواملی که باید رعایت شود به این ترتیب هستند:زیر چادر باید از هرگونه سنگ و بوته پاک باشد. زمین های نرم خاکی و ماسه ای بهترین نوع انتخاب هستند زیرا نرمی ان استراحت مطلوبی را به دنبال دارد و همچنین کف چادر صدمه نخواهد دید.زمین رطوبت نداشته باشد.مکان مورد نظر حتی الامکان در پناه باشد تا در مواقع باد و توفان کمترین فشار به چادر وارد شود.محل انتخابی باید دور از محل ریزش بهمن، سنگ، سیل، و در کنار دریا بالاتر از خطر مد و دور از برخورد امواج دریا با چادر در نظر گرفته شود

تخلیه‌ معده:کربوهیدرات‌ها:انسولین: املاح:الکترولیت‌ها:طعم:دمای نوشیدنی:نوشیدنی‌های ورزشی:محصولات پودری:نوشیدنی‌های ایزوتونیک گرم کردن:کیسه خواب:آتروپادها قلل منفرد سهند:قلل منفرد جام:قله سهند:قله جام:کوه سهند:کوه جام:ارتفاع 3600 متر تعادل مایعات:مصرف مایعات:مصرف مایعات پس از ورزش:در حین ورزش:تغذیه ورزشهای زمستانی:تغذیه زمستانی کوهنوردان:تغذیه کوهنوردان تدارکات اعزام:ارزیابی های پزشکی:قبل از اعزام:لنزهای تماسی:وضعیت های چشمی:دید تک چشمی:عیوب انکساری:جراحی آب مروارید:گلوکوم:دیابت:جراحی شبکیه:برف کوری:رتینوپاتی:ارتفاعات بالا:بینایی:خونریزی ها:دیسک اپتیک:مدیریت رتینوپاتی:لنزهای تماسی:هیپوکسی:کراتوتومی رادیال:خشکی چشم:تروما:خراش قرنیه:جسم خارجی:آسیب شیمیایی:پارگی پلک: گره طناب:Girth Hitch:Strap Hitch قله مهرچال:کوه مهرچال:مهرچال ماهواره جیبی بارفیکس:تمرینات بارفیکس:میله بارفیکس:تمرینات استقامتی:تمرینات قدرتی:افزایش استقامت:تمرینات بارفیکس قدرتی:تمرین ترکیبی:برنامه تمرینی بارفیکس چادر:برپایی چادر:چگونگی برپایی چادر:آموزش برپایی چادر:چادر کمپ

 

تنظیم ،پشتیبانی و مدیریت توسط
سهیل نظری